Skip to content

Miltä näyttävät suutarin lapsen kengät?

Kokoonnuimme joulukuussa asiakkaidemme kanssa Clausionin toimistolle perinteiseen User Group Forumiin. User Group Forum -tapahtumissamme jaamme vinkkejä konsernitilinpäätöksen ja sisäisen laskennan ajankohtaisiin aiheisiin, keskustelemme Clausionin tulevaisuuden suunnitelmista, otamme vastaan palautetta ja vastaamme asiakkaiden kysymyksiin. Tapahtumissamme on tyypillisesti esitelty myös jokin asiakastapaus ja esimerkki Clausion Financial Performance Management (FPM) -järjestelmän käytöstä. Tällä kertaa tarkastimme suutarin lapsen kengät, […]

Read Article

Miten Satasairaala on onnistunut kehittämään asiakas- ja henkilöstökokemusta?

Asiakas- ja henkilöstökokemuksen tiedolla johtaminen on yksi keskeisimmistä menestyksen mahdollistajista sosiaali- ja terveysalalla. Eri lähteistä saatavan tiedon määrä lisääntyy, tiedon jalostustavat ja tulkinta kehittyy, osaamisen kehittämisen merkitys kasvaa. Älykäs tiedolla johtaminen edellyttää kovan datan, hiljaisen tiedon ja kokemuspohjaisen tiedon yhdistämistä tavoitteelliseksi toiminnaksi. Merkityksellisen tiedon avulla aktivoidaan koko organisaatio yhteiseen keskusteluun, tuodaan näkemyksellisyyttä ja edesautetaan yhteisen […]

Read Article

Hyvin rakentamalla tehdään hyvä sairaala

Väestö ikääntyy, elämme pidempään ja uusia hoitomenetelmiä syntyy jatkuvasti. Hoitotyön tuottavuudelle haetaan kasvua ja sen vaatima osaaminen syventyy. Tämä luo paineita rakentaa muuntojoustavia, tiloiltaan ja tekniikaltaan toimivia sairaalarakennuksia, joiden tekninen käyttöikä on pitkä. Hyvä tilat, niiden sisäilmasto ja muukin sisäympäristö antavat henkilökunnalle mahdollisuuden keskittyä hoitotyöhön ja edistää potilaiden toipumista. Toimivan, sisäympäristöltään hyvän ja pitkäikäisen rakennuksen, […]

Read Article

Tuottavuushaaste painaa sote-hartioita

Enemmän vähemmällä? Sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita tuottavat organisaatiot painivat suurten tuottavuus- ja kustannuspaineiden alla. Toimintaa tulisi tehostaa, säästöjä tavoitella ja samalla kuitenkin tuottaa vaikuttavampia palveluja kansalaisille. Mikä avuksi? Sosiaali- ja terveydenhuollon kentässä on laajalti tarpeita kyetä tuottamaan enemmän aiempaa pienemmillä resursseilla. Säästötavoitteet ovat huimia, organisaatiokohtaisesti saatetaan puhua useista miljoonista euroista ja kaksinumeroisista prosenttiluvuista. Luonnollisen päättelyketjun […]

Read Article

Me kysyimme – lähes 200 asiakaspalvelun päättäjää ja asiantuntijaa vastasivat näin

Sinun äänesi on arvokas, kiitos siitä! Kyselyn perusteella nämä ovat suurimmat trendit ja haasteet alan tulevaisuudessa Vastaajina toimivat asiakaspalvelu-, avainasiakas, asiakaskokemus-, Contact center-, palvelu- ja myyntijohtajat (70 %) ja muut alan ammattilaiset ja asiantuntijat (30 %) sekä julkiselta että yksityiseltä sektorilta ympäri Suomen. Jotta asiakkaiden palvelu voitaisiin hallita menestyksellisesti ja pystyisimme kukoistamaan kokemuksen ja automaation […]

Read Article

Miksi me menemme kouluun?

Selasin Instagramia, kun eteeni tuli erään nettikoulun mainos. Mekaniikan pitkän oppimäärän nettikurssi oli saatavilla seitsemällä dollarilla. Jatkoin rutiininomaisesti skrollailua, mutta pienellä viiveellä mieleeni hiipi ajatus. Olemmeko tajunneet, kuinka erityistä on elää maailmassa, missä voi opiskella mekaniikan pitkän oppimäärän hampurilaisaterian hinnalla? Internet on täynnä maailmanluokan opetusta, mutta emme ole vielä löytäneet keinoja integroida sitä osaksi opetussuunnitelmaa. […]

Read Article

Viisi syytä miksi tapahtumakumppanuus on vuoden tehokkain investointisi.

Tapahtuma on kustannustehokas ratkaisu verrattuna perinteiseen mediaan – ja ennen kaikkea investoinnin tuotto on helppo mitata. Tapahtumia on lähes yhtä monenlaisia kuin järjestäjiäkin. Tarjolla on kaikkea kymmenien tuhansien kävijöiden messuista aina tarkasti kohdennettuihin päättäjätapahtumiin. Päättäjätapahtumat ovat usein B2B-myynnin vauhdittamiseen hedelmällisimpiä. Mitä tapahtumakumppanuudella päättäjätapahtumassa oikein tarkoitetaan ja miksi investointi kumppanuuteen kannattaa? Päättäjätapahtumat toimivat alan asiantuntijoille kehitysfoorumina, […]

Read Article