Miksi me menemme kouluun?
Selasin Instagramia, kun eteeni tuli erään nettikoulun mainos. Mekaniikan pitkän oppimäärän nettikurssi oli saatavilla seitsemällä dollarilla. Jatkoin rutiininomaisesti skrollailua, mutta pienellä viiveellä mieleeni hiipi ajatus. Olemmeko tajunneet, kuinka erityistä on elää maailmassa, missä voi opiskella mekaniikan pitkän oppimäärän hampurilaisaterian hinnalla? Internet on täynnä maailmanluokan opetusta, mutta emme ole vielä löytäneet keinoja integroida sitä osaksi opetussuunnitelmaa. […]
Read Article09/12/2019
Viisi syytä miksi tapahtumakumppanuus on vuoden tehokkain investointisi.
Tapahtuma on kustannustehokas ratkaisu verrattuna perinteiseen mediaan – ja ennen kaikkea investoinnin tuotto on helppo mitata. Tapahtumia on lähes yhtä monenlaisia kuin järjestäjiäkin. Tarjolla on kaikkea kymmenien tuhansien kävijöiden messuista aina tarkasti kohdennettuihin päättäjätapahtumiin. Päättäjätapahtumat ovat usein B2B-myynnin vauhdittamiseen hedelmällisimpiä. Mitä tapahtumakumppanuudella päättäjätapahtumassa oikein tarkoitetaan ja miksi investointi kumppanuuteen kannattaa? Päättäjätapahtumat toimivat alan asiantuntijoille kehitysfoorumina, […]
Read Article03/12/2019
Digitalisoitu toiminnansuunnittelu ja -ohjaus
Järvenpään uusi sosiaali- ja terveyskeskus (JUST) suunnittelee ja ohjaa toimintaansa Delfoi Plannerin avulla nyt kolmatta vuotta. Ennen suunnittelu tapahtui lukuisten eri Excelien avulla. Suunnittelu kaiken kaikkiaan on selkeytynyt ja nopeutunut ja samoilla resursseilla saadaan enemmän aikaan. ”Kun aikaisemmin yksi ylilääkäreistämme käytti viikossa 2 päivää työn suunnitteluun, hän pystyy nyt tekemään samat asiat 2,5 tunnissa. Ajanvarauskirjat […]
Read Article15/11/2019
Case ISLAB: Askel kerrallaan kohti digitaalista toimintaympäristöä
Organisaatioiden digitalisaatio on aihepiirinä ollut pinnalla jo pitkään, ja sisäisten sekä ulkoisten asiakkaiden asettamat vaatimukset auttavat pitämään digitalisaation tietohallintojohtajan tärkeysjärjestyksen kärjessä. Valtavista investoinneista huolimatta 70 % digitalisaatioon liittyvistä hankkeista epäonnistuu IDC:n mukaan. Me uskallamme väittää, että suuri osa epäonnistumisista johtuu organisaatioiden utopistisista haaveista muuttaa kaikki kerralla. Digitalisaatio on matka, ei määränpää Teknologioiden eksponentiaalinen kehitys luo […]
Read Article12/11/2019
Toimivalla optimoinnilla parempaa laatua ja työhyvinvointia
Suunnittelun ja tarpeen yhdistäminen auttaa oikeisiin ratkaisuihin Kotihoidon optimointi on enemmän kuin vain reittisuunnittelua. Reittisuunnittelu on tärkeä, jokapäiväinen osa kotihoitoa ja se onnistuu nopeasti ja helposti. Toimiva optimointi on samalla myös kentän työntekijöiden, suunnittelijoiden, esimiesten ja johdon yhteisen, läpinäkyvän keskustelun alusta. Kun optimointi laskee oikein ja toimii luotettavasti, sen perusteella voi tehdä tarkasti kohdennettuja päätöksiä […]
Read Article05/11/2019
Tekniikka on ihmistä varten – myös tulevaisuudessa
Hankin ensimmäisen matkapuhelimeni 30 vuotta sitten. Tämän jälkeen noita on mennyt ja tullut. Viime vuosina vähän tiuhempaan. Koskaan en ole vielä vaihtanut huonompaan. Samalla ajanjaksolla myös voimaharjoittelulaitteet ovat kokeneet täydellisen mullistuksen. Niissäkin on tänä päivänä mikroprosessori, joka pitää huolta rutiinitoiminnoista – jotta meille jäisi enemmän aikaa hoitaa tärkeämpiä asioita. Tehdä asiat nopeammin ja paremmin. Keskittyä […]
Read Article15/10/2019
Viisi tapaa varmistaa strateginen ote työnantajabrändäykseen
Työnantajabrändäys (employer branding) tarkoittaa tavoitteellista työskentelyä sen eteen, että yritys tai muu organisaatio herättäisi valitussa työntekijäkohderyhmässä positiivisia tunteita, ja erottuisi työnantajana edukseen. Työnantajabrändiä voidaan rakentaa sekä suhteessa nykyisiin työntekijöihin, että mahdollisiin tuleviin työntekijöihin. Puhun ja kirjoitan paljon siitä, että työnantajabrändäystä pitäisi tehdä nykyistä enemmän strategisella tasolla. Mutta mitä se strategisuus tässä yhteydessä oikeastaan tarkoittaa? Alla […]
Read Article20/09/2019