Skip to content

Toimivalla optimoinnilla parempaa laatua ja työhyvinvointia

Suunnittelun ja tarpeen yhdistäminen auttaa oikeisiin ratkaisuihin Kotihoidon optimointi on enemmän kuin vain reittisuunnittelua. Reittisuunnittelu on tärkeä, jokapäiväinen osa kotihoitoa ja se onnistuu nopeasti ja helposti. Toimiva optimointi on samalla myös kentän työntekijöiden, suunnittelijoiden, esimiesten ja johdon yhteisen, läpinäkyvän keskustelun alusta. Kun optimointi laskee oikein ja toimii luotettavasti, sen perusteella voi tehdä tarkasti kohdennettuja päätöksiä […]

Read Article

Tekniikka on ihmistä varten – myös tulevaisuudessa

Hankin ensimmäisen matkapuhelimeni 30 vuotta sitten. Tämän jälkeen noita on mennyt ja tullut. Viime vuosina vähän tiuhempaan. Koskaan en ole vielä vaihtanut huonompaan. Samalla ajanjaksolla myös voimaharjoittelulaitteet ovat kokeneet täydellisen mullistuksen. Niissäkin on tänä päivänä mikroprosessori, joka pitää huolta rutiinitoiminnoista – jotta meille jäisi enemmän aikaa hoitaa tärkeämpiä asioita. Tehdä asiat nopeammin ja paremmin. Keskittyä […]

Read Article

Viisi tapaa varmistaa strateginen ote työnantajabrändäykseen

Työnantajabrändäys (employer branding) tarkoittaa tavoitteellista työskentelyä sen eteen, että yritys tai muu organisaatio herättäisi valitussa työntekijäkohderyhmässä positiivisia tunteita, ja erottuisi työnantajana edukseen. Työnantajabrändiä voidaan rakentaa sekä suhteessa nykyisiin työntekijöihin, että mahdollisiin tuleviin työntekijöihin. Puhun ja kirjoitan paljon siitä, että työnantajabrändäystä pitäisi tehdä nykyistä enemmän strategisella tasolla. Mutta mitä se strategisuus tässä yhteydessä oikeastaan tarkoittaa? Alla […]

Read Article

Fiksua muutoksen mittaamista: Onko koulutuksien hyötyjen mittaamisessa kupla?

Haaste Koulutuksien hyvyyttä markkinoidaan usein tyyliin ”olemme hyviä, koska saamamme palaute on 4.8/5″. Maksajat ovat usein tyytyväisiä, jos osallistujat ovat antaneet hyvän palautteen koulutustapahtumasta. Koulutuksen asiakaskokemus sekoitetaan helposti koulutuksesta saataviin hyötyihin. Kylmä ja tutkittu totuus on, että koulutuspalaute (asiakaskokemus) ei kerro yhtään mitään oppimisesta, koulutuksen vaikuttavuudesta tai sen hyödyistä (Kessler 2009). Jotta investointi ei mene hukkaan, […]

Read Article

Lisätty todellisuus tiedonhallinnan tukena

Tehokkuuden, innovatiivisuuden ja vastuullisuuden säilyttäminen ja kehittäminen on haaste, johon kaikkien teollisuuden yritysten oletetaan pystyvän vastaamaan. Jatkuvasti kiihtyvä kehitys vaatiikin yrityksiä etsimään kilpailukykyä aivan toisenlaisista paikoista kuin koskaan aiemmin.     Ensimmäisestä teollisesta vallankumouksesta on ainoastaan noin 250 vuotta, toisesta 150 ja kolmannesta vain parikymmentä. Nyt löydämme itsemme jälleen tilanteesta, jossa muuttuva teknologia robotteineen ja […]

Read Article

Laatua soten ateriapalveluihin tutkitulla tiedolla

Me Fazerilla teemme töitä sen eteen, että jokaisella vauvasta vaariin on oikeus syödä hyvin. Alkuvuoden senioreiden hoivaa koskeva keskustelu onkin ollut meillä tarkassa seurannassa – vastaammehan usean seniorin aterioista eri puolella Suomea. Yksi keskeisistä tunteita herättäneistä aiheista on ollut kuntien painotukset hinnan ja laadun välillä palveluita hankinnassa. Samalla keskusteltu viranomaisten ja tilaajien valvonnan riittävyydestä on […]

Read Article

Terveydenhuollon mobiilivallankumous!

Suomen terveydenhuollossa tapahtuu vihdoinkin oikein ryminällä, vaikka SOTE-raketti yskii. Varsinkin uusien sairaalahankkeiden yhteydessä panostetaan yhä enemmän hoitajien mobiilityökaluihin. Vai jääkö panostus vain hyväksi yritykseksi? Yhä useampi terveydenhuollon toimittaja tarjoaa omia mobiiliapplikaatioitaan hoitajien käyttöön. Merkittävää tässä kehityksessä on se, että nyt myös potilastietojärjestelmien toimittajat tarjoavat mobiiliapplikaatioita, jotka mahdollistavat hoidon dokumentoinnin hoitotyön keskipisteessä eli potilaspaikalla. Hoitotyötä voidaan […]

Read Article