Maailma voi muuttua yllättäen – voivatko rakennuksetkin?
Kukapa olisi vielä vuodenvaihteessa uskonut, että keväällä 2020 yhteiskunta suljetaan monella eri tapaa koronaepidemian seurauksena. Tilanteet voivat kääntyä päälaelleen hyvinkin nopeasti, ja tämä heijastuu myös rakennusten käyttöön. Etätyössä ja -opetuksessa tilat jäävät käyttämättä, mutta kulut pyörivät Koronapandemian pitkäaikaisia, pysyviä vaikutuksia on vielä vaikea arvioida täsmällisesti, mutta nähtävissä on jo trendi etätyön lisääntymiselle. Tällöin vanhaa […]
Read Article16/03/2021
Menestyvä talousjohtaja on talouden kymmenottelija
Tulevaisuuden menestyvä CFO on kuin kymmenottelija, jolta vaaditaan asiaosaamisen lisäksi yhä parempia henkilöjohtamisen ja vuorovaikuttamisen taitoja. Liiketoiminnan sparraamisen merkitys kasvaa nopeassa muutoksessa. CFOn on kyettävä ennakoimaan tulevaa, ja se edellyttää myös kiinnostusta uutta teknologiaa kohtaan. Olen toiminut yli 20 vuotta talousjohtajana, ja nähnyt aitiopaikalta miten markkinoiden, talouden ja teknologian nopea muutosvauhti on vaikuttanut yrityksissätoimivien talousjohtajien […]
Read Article08/03/2021
Raportti: Kokemukset ja mielikuvat virtuaalitapahtumista
– 900 vastaajaa valtakunnallisesti! Koronapandemian pitkittyessä erilaiset virtuaalitapahtumat ovat tulleet tutuiksi lähes kaikille työikäisille. Koska virtuaalitapahtumat ovat konseptina uutta niin osallistujille kuin järjestäjillekin, löytyy erilaisia toteuksia laidasta laitaan. Selvitimme, millaisia kokemuksia ja mielikuvia virtuaalitapahtumista on yritysmaailmassa. Yleisesti kokemukset virtuaalitapahtumista ovat olleet positiivisia. Kaikkien kyselyyn vastaajien keskiarvo kokemuksestaan on jopa 3,9/5. Vastaajat, jotka ovat olleet tapahtumissa […]
Read Article26/02/2021
Miten määrittää tapahtumamarkkinoinnin ROI?
Tapahtumamarkkinointia, kuten kaikkia markkinointitoimenpiteitä, tulisi ajatella kulun sijasta investointina. Jotta tapahtumamarkkinointi voi saavuttaa paikkansa keskeisenä palikkana osana yrityksen markkinointistrategiaa, tulee tapahtumilla olla tarkkaan asetetut tavoitteet ja mittarit – hyvin toteutettuna esimerkiksi yhteistyökumppanuus tapahtumassa voi todistetusti olla B2B-yrityksen tuottoisin markkinointitoimenpide. Miten lasket tapahtuman liiketoimintavaikutuksen? Kolme keskeisintä tekijää tapahtuman onnistumisen mittaamisessa ovat: Saadut liidit. Kohderyhmään vaikuttaminen. Saavutettu […]
Read Article15/02/2021
Yhteistyökumppanuus virtuaalitapahtumassa – mitä pitää ostajana huomioida?
Uskallan väittää, että lähes jokainen työikäinen on viimeisen vuoden aikana osallistunut jonkinlaiseen virtuaalitapahtumaan. Koska virtuaalitapahtumat ovat konseptina uutta, erilaisia toteutuksia näkyy yhtä paljon kuin järjestäjiäkin. Parhaimmillaan virtuaalitapahtumat ovat aidosti vuorovaikutteisia, visuaalisesti näyttäviä, TV-lähetysmäisiä kokonaisuuksia, kun taas pahimmillaan Teamsin kautta järjestettyjä Power Point -esityksiä puhuvan pään säestämänä. Markkinoilla ei ole vielä tiettyä standardia virtuaalikonseptille, joten on […]
Read Article12/01/2021
Luukku 24.12.
Tutustu valikoimaamme täältä ja hyödynnä joululahjasi 🎅🏼Hyvää ja rauhallista joulua! Valitse sinua kiinnostava koulutus tai tapahtuma valikoimastamme, ja syötä koodi JOULU25 ostoskorissa kohtaan ”Etukoodi”. Etu on voimassa 24.–31.12.2020 välisenä aikana, ja se koskee vain uusia ilmoittautumisia. Huomaathan, että kuponkia ei voi käyttää toisen kupongin kanssa. Jäikö joku luukku avaamatta? Ei hätää – Pääset katsomaan joulukalenterimme aiempia luukkuja täältä. […]
Read Article24/12/2020
Luukku 23.12.
Tänään etsimme joulun parasta alkoholitonta glögiä! Testissä klassikkomaut sekä muutama jännittävä uutuus. 👵 Marli Perinteinen Glögijuoma, hinta 1,75€ (K-Citymarket verkkokauppa) Klassikko glögi tarjoilee yhden makutestin vahvimmista sekä makeimmista mauista. Hieman kanelinen ja omenainen juoma muistuttaa mehua ja maistuu varmasti myös perheen pienimmillekin. Väriltään Marlin tuote on vaaleahko. Erinomainen perusglögi joulupöytään! Pisteet 4/5 Deluxe Glögi Piparminttu, […]
Read Article23/12/2020