Hyppää sisältöön
Brand Day 2026

Brändistä legendaksi. Tarinasta voittajaksi.

Tapahtuma

Brand Day 2026

Ajankohta

21.1.2026

hybridi

Hybriditapahtuma: Keilaranta Business Park, Espoo

Miten voimme luoda brändejä, jotka eivät ainoastaan seuraa aikaa vaan määrittävät sen? 

Brand Day 2026 -tapahtuma tarjoaa eturivin paikan huomisen brändien rakentamiseen. Lavalle nousee alan ykkösnimiä jakamaan näkemyksiä & konkretiaa siitä, miten brändin kanssa navigoidaan maaliin asti niin, että matkalla syntyy legenda.

Ykkösnimet & organisaatiot benchmarkina.

Brändi kasvun moottorina – miksi brändi-investoinnit ratkaisevat nyt? Miten hyödynnät tekoälyä ja teknologiaa brändityössä? Millaista on vastuullinen brändijohtaminen? Agendalla tämän hetken kuumimmat teemat ja case-esimerkit, jotka eivät varmasti jätä ketään kylmäksi.

Tulevaisuuden brändit rakentavat tarinoita, joissa luovuus, tekoäly, data ja yhtenäinen asiakaskokemus yhdistyvät kasvun moottoriksi – ja nostavat brändisi 2026 uudelle tasolle.

Katso kovatasoinen ohjelmakokonaisuus & osta liput nyt Super Early Bird -etuhinnalla.

Osta liput

95 % täyttä asiaa.

Brändi kasvun moottorina.

Tekoäly hyötykäyttöön.

Yhtenäinen brändikokemus.

Data brändityön ytimessä.

Miten Pohjoismaiden tunnetuimmat brändit on rakennettu?

Ossi Ahto

Ossi Ahto

ex Redbull, Heineken & Google | Brändi- ja markkinointistrategian asiantuntija

Hanna Kauste

Hanna Kauste

Chief Marketing Officer, Halti

Ismo Nikkola

Ismo Nikkola

EVP Brand, Sustainability and Communications

Juhana Hokkanen

Juhana Hokkanen

Partner & Creative Director – Brand Experience, TBWAHelsinki

Johanna Hornborg-Ojala

Johanna Hornborg-Ojala

Head of Brand and Portfolio, Kiilto

Heidi Jungar

Heidi Jungar

Director – Stakeholder Insight and Market Intelligence, Kesko

Inka Saxholm

Inka Saxholm

Acting CMO

    • Päivä 1

      Tervetuloa! Ilmoittautuminen ja aamupalaa

      Hanna Kauste
      Hanna Kauste Chief Marketing Officer, Halti

      Juontajan lähtölaukaus päivään

      Ossi Ahto
      KEYNOTE
      Ossi Ahto ex Redbull, Heineken & Google | Brändi- ja markkinointistrategian asiantuntija

      Brändi kasvun moottorina – miksi brändi-investoinnit ratkaisevat nyt?

      add_2 close
      • Brändi osana liiketoiminnan kasvustrategiaa
      • Pitkäjänteinen rakentaminen ja kvartaalitalouden paineet
      • Työkalut ja mittarit brändipanostusten perusteluun
      • Oppeja brändeiltä, jotka onnistuivat kasvun vauhdittajina
      • Tulevaisuuden trendit brändityössä – mitä horisontissa näkyy?
      Ismo Nikkola
      CASE Valio
      Ismo Nikkola EVP Brand, Sustainability and Communications

      Vahvojen brändien rakentaminen – näin hyödynnät digitaaliset kanavat ja datan

      add_2 close
      • Brändin johtaminen; työkalut ja prosessit
      • Sisältömarkkinoinnin rooli  markkinointistrategiassa
      • Datan ja luovuuden yhdistäminen – insightit, jotka ohjaavat tekemistä
      • First-party-datan ja muiden datalähteiden hyödyntäminen brändin kehittämisessä
      • Asiakasymmärryksen soveltaminen brändikokemuksen kohdentamisessa
      • Data brändihallinnan työkaluna – miten ohjata päätöksiä ja portfoliota?
      KAHVITAUKO

      Tauko & verkostoitumista

      add_2 close
      • Virkistäydy kupillisella kahvia ja verkostoidu kollegoidesi kanssa
      Juhana Hokkanen
      Juhana Hokkanen Partner & Creative Director – Brand Experience, TBWAHelsinki

      Tekoäly käytännössä – arjen työkalusta kilpailueduksi

      add_2 close
      • Miten AI vauhdittaa luovaa ideointia ja konseptisuunnittelua?
      • Kuinka säilytät brändin ilmeen ja äänen tekoälyn aikakaudella?
      • Kuluttajien suhtautuminen AI-sisältöön – missä menee raja hyötyjen ja brändiriskien välillä?
      • Miten pelastat brändisi, kun AI tekee kaikesta harmaata massaa?

      Luova tarinankerronta ja erottautuminen – muistijäljen rakentaminen

      add_2 close
      • Miten brändi jää mieleen informaatioähkyn keskellä?
      • Tunteiden ja huumorin rooli muistettavuudessa
      • Luovan rohkeuden rajat ja riskit
      LOUNAS

      Lounas & verkostoitumista

      add_2 close

      Pistäydy lounaalla ja tapaa kollegoitasi 

      Inka Saxholm
      CASE Framery
      Inka Saxholm Acting CMO

      Yksi brändi kaikissa kanavissa – omnichannel todeksi

      add_2 close
      • Digitaalisten ja fyysisten kanavien saumaton yhdistäminen
      • Johdonmukaisen brändi-ilmeen ja -kokemuksen turvaaminen eri kosketuspisteissä
      Hanna Kauste
      CASE
      Hanna Kauste Chief Marketing Officer, Halti

      Brändiuudistus strategiasta toteutukseen – opit eri vaiheista

      add_2 close
      • Strateginen lähtökohta: milloin uudistus on perusteltu
      • Suunnitteluvaiheen sudenkuopat ja miten ne vältetään
      • Implementointi ja lanseeraus sisäisesti ja ulkoisesti
      • Kokemukset eri vaiheista onnistumisista ja virheistä
      KAHVITAUKO

      Tauko & verkostoitumista

      Johanna Hornborg-Ojala
      CASE Kiilto
      Johanna Hornborg-Ojala Head of Brand and Portfolio, Kiilto

      Vastuullisuus brändissä – sanoista käytäntöön

      add_2 close
      • Kuinka vastuullisuus kytketään brändin ytimeen eikä vain markkinointiin?
      • Mitä huomioida vastuullisessa toiminnassa
      • Kuinka kuluttajien ja yritysasiakkaiden odotukset vastuullisuuteen eroavat
      • Miten vastuullisuus vaikuttaa brändin arvostukseen
      Heidi Jungar
      CASE K-ryhmä
      Heidi Jungar Director – Stakeholder Insight and Market Intelligence, Kesko

      Brändi on osa K:n strategiaa: yhdessä rakennettu, yhdessä koettu – LET’S K!

      add_2 close
      • Kuinka yhteisesti jaettu asenne vietiin K:n strategian ohjuriksi?
      • Miten työntekijöiden arjen teot muuttuvat vaikuttaviksi tarinoiksi?
      • Voiko työnantajabrändi olla kasvun moottori?
      Hanna Kauste
      Hanna Kauste Chief Marketing Officer, Halti

      Juontajan yhteenveto päivästä

      Kiitos! Tapahtuma päättyy

    Tapahtumainfo.

    Jäikö jokin muu asia mietityttämään? Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät täältä.

    Ryhmäliput aina -10 % edullisemmin.

    Onnea! Olet tekemässä oikeaa päätöstä, kun tuot kollegasi myös oppimaan. Ryhmäliput on ostettavissa 3 hengen tiimeistä ylöspäin. Osta ryhmäliput suoraan verkkokaupasta tai kysy tarjousta ryhmätarjous@professio.fi tai p. 0400 949 099 (Johanna Niittula, Head of Sales).

    Sini-valko sävyinen ja aurinkoinen kuva toimistorakennuksen avarasta käytävästä Espoon Keilarannassa

    Helppo tulla vaikka veneellä. ⚓️

    Keilaranta 1 A, 02150 Espoo

    Keilaranta 1 Business Park sijaitsee meren rannalla Espoon Keilaniemessä, lähellä Helsingin ydinkeskustaa. Länsimetron pysäkki ja taksiasema ovat kiinteistöä vastapäätä sekä autoille löytyy paljon parkkipaikkoja. Espoolaisille myös purjevene on mahdollinen. 😊

    Professio Match – tapahtuma taskussasi.

    Verkostoidu ja sovi tapaamisia sinulle osuvimpien osallistujien ja yhteistyökumppaneiden kanssa kiinnostuksen kohteittesi perusteella. Lisäksi pääset kommentoimaan lavalla käytävää keskustelua sekä antamaan äänesti äänestyksissä, paikasta riippumatta. Tätä on helppo käyttää joko mobiilisti tai läppäriltäsi! Lisätietoja saat ilmoittautumisen yhteydessä.