Skip to content

Valloita työelämän huiput.

 

Etsi sopiva koulutusLATAA ESITE LUE BLOGI

 

Menestyksekästä yhteistyötä HENRY ry:n kanssa jo vuodesta 2019 näin HENRY Akatemia sai alkunsa.

Henkilöstöalan ja esimiesten yhdistys HENRYssä oltiin jo pitkään mietitty, että yhdistyksellä pitäisi olla omaa koulutustarjontaa. Samaan aikaan Professio etsi yhteistyökumppania, jonka kanssa voisi kasvattaa ja monipuollistaa omaa koulutustarjontaansa entisestään. Molempien unelma toteutui, kun he päättivät yhdistää voimansa ja lanseerasivat syksyllä 2019 laadukasta täydennyskoulutusta tarjoavan HENRY Akatemian.

Akatemian tavoitteena on edistää työyhteisöjen tuloksellisuutta ja uudistumiskykyä tarjoamalla koulutusta tulevaisuuden työelämän parhaille HR-osaajille, esihenkilöille ja johtajille. Akatemia haluaa luoda HR- ja esihenkilökoulutuksen benchmarkin Suomeen.

Älä jätä menestystäsi sattuman varaan, vaan ota himoitut työelämätaidot haltuun – valittavanasi on sekä hybridikoulutuksia että etäkoulutuksia.

HENRY Akatemian koulutustarjonta muodostuu laajasta kattauksesta ajankohtaisia täydennyskoulutuksia ja valikoimaa täydennetään jatkuvasti!  Tarjonta on luotu käytännön tarpeista käsin, HR-ammattilaisia ja esihenkilöitä haastattelemalla. Tähän on yhdistetty alan uusin tutkimustieto ja kuumimmat trendit sekä huippukouluttajat.  Timanttiseen sisältöön syvyyttä tuovat myös mielenkiintoiset vierailijaluennoitsijat alan huipulta – toimialafokusta ja ajankohtaisuutta unohtamatta.

Osallistu joustavasti hybridikoulutuksissa tai tehokkaasti etänä verkon välityksellä!

HENRYn jäsenenä osallistut Akatemian koulutuksiin edullisemmin. 

HENRYn jäsenenä saat kaksipäiväisten koulutusten sen hetkisestä hinnasta -175 € alennuksen ja yksipäiväisten koulutusten hinnasta -130 € alennuksen. Etkö ole vielä HENRYn jäsen? Lue lisää täältä.

Alennusta ei voi yhdistää ryhmätarjoukseen.

HENRY Akatemian suuren suosion saavuttaneesta valikoimasta löydät varmasti sopivan koulutuksen sinulle ja kollegoillesi.

Työnantajamielikuva, tekoäly HR:ssä, ESG HR:ssä, rekrytointi, HR:n ja esihenkilöiden yhteistyö, osaamisen kehittäminen ja sitouttaminen, irtisanomiset, organisaatiomuutokset, palkka-avoimuus, HR diversiteetin rakentajana, henkilöstösuunnitelmien rakentaminen…

Kohti omaa huippuasi laadukkaiden koulutusten avulla.

Olisiko teitä tulossa useampi?

Myynnissä myös suositut ryhmätarjouspaketit.

Joukossa viisaus vahvistuu ja kaverin kanssa on aina hauskempaa! Siksi kannustammekin osallistumaan tapahtumiimme ryhmissä, ja tarjoamme ryhmäalennuksen vähintään 3 hengen ja siitä isommille ryhmille.

Miten toimia? Meilaa satu.ferrario@professio.fi tai soita 040 151 1867 – myös verkkokauppamme tarjoaa automaattisesti alennuksen, kun lisäät ostoskoriin vähintään 3 lippua.

OTA YHTEYTTÄ SATUUN

Lataa HENRY Akatemian esite

Lataa veloitukseton HENRY Akatemian esite jättämällä yhteystietosi alla olevalle lomakkeelle – samalla liityt Profession markkinointilistalle ja saat tietoa tulevista koulutuksista.

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Lataajan tiedot*

Älä tipahda kärryiltä – lue ajankohtaisimmista aiheista akatemian blogista.

Heidän avulla viimeistelet osaamisesi huippukuntoon.

Suomen tunnetuin rekrytointialan täydennys- ja jatkokouluttaja

Juho Toivola

Juho Toivola on organisaatiopsykologi ja Suomen tunnetuin rekrytointialan täydennys- ja jatkokouluttaja. Hän on kouluttanut tuhansia henkilöitä haastattelemaan paremmin ja modernimmalla otteella. Juho on palkittu mm. vuoden rekrytointialan kehittäjänä ja vuoden Employer Branding -vaikuttajana.

Juho on työskennellyt konsulttiyrityksissä suorahaku- ja henkilöarviointikonsulttina, sekä mm. Finnairin ja Elisan rekrytoinnista ja työnantajakuvatyöstä vastaavana johtajana. Tällä hetkellä hän toimii henkilöarviointiyritys Asselmointi Oy:n hallituksen puheenjohtajana.

Juhon ammatillinen intohimo on kehittää rekrytointia työkseen tekevien ihmisten ammatillista osaamista, ja sitä kautta koko suomalaisen työelämän laatua. Juho on pitänyt viime vuosina yli 100 rekrytointiin liittyvää koulutusta, joihin on osallistunut tuhansia ihmisiä. Hänen koulutuksiaan pidetään yleisesti paitsi hyödyllisinä, niin myös hauskoina. Juholla on paljon käytännön esimerkkejä työuransa varrelta eri yrityksistä. Näiden käytännön esimerkkien kautta vaikeammatkin aiheet muuttuvat helpommin lähestyttäviksi.

Global Technology and Business Leader

Tero Ojanperä

Tero Ojanperä on tunnettu teknologiavisionääri, joka toimii Aalto-yliopiston työelämäprofessorina, tekoäly-yrittäjänä sekä kasvu- ja pörssiyritysten hallituksissa. Tällä hetkellä Tero toimii mm. pohjoismaiden suurimman tekoäly-yrityksen Silo AI:n hallituksen puheenjohtajana ja on sen yksi perustajaosakkaista. Aiemmin Tero toimi Nokian teknologia- ja strategiajohtajana.

Hän on ollut kirjoittamassa Platform Strategy -kirjaa ja hänen kirjansa Tekoälyn vallankumous – käsikirja julkaistiin syyskuussa 2023.

Innostava vastuullisen HR:n asiantuntija, muutosjohtaja, fasilitaattori & valmentaja

Kati Tuovinen

Head of HR Business, Partner, Greenstep, KTM

Katilla on 20 vuoden kokemus vastuullisista ja monipuolisista henkilöstöjohtamisen ja -hallinnon tehtävistä, sekä organisaatiokulttuurin kehittämisestä niin kotimaisissa kuin kansainvälisissäkin kasvu- ja suuryrityksissä. Kati on työurallaan toiminut HR-asiantuntijana, henkilöstöjohtajana, esihenkilönä, yrityksien johtoryhmän jäsenenä, konsulttina sekä liiketoiminnan perustajana, rakentajana, kehittäjänä ja vetäjänä – hän onkin alan todellinen moniottelija. Tuovisella on sosiaalisen vastuun sertifikaatti ja hän on toiminut globaalin auditointiprojektin projektipäällikkönä ja vastuuauditoijana sosiaalisen vastuun auditoinneissa.

Kati on innostava ja kokenut muutosjohtaja, fasilitaattori ja valmentaja, joka innostuu ihmisistä, kehittämisestä ja aikaansaamisesta. Hän uskoo, että kulttuuri syö strategiat aamupalaksi ja brändit lounaaksi. Ilman innostunutta ja sitoutunutta henkilöstöä, on mahdotonta luoda onnistuneita asiakaskokemuksia.

Motto: ”Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.”

 

yksi Suomen parhaimmista työoikeuteen erikoistuneista asianajajista

Samuel Kääriäinen

Samuel Kääriäinen on täysin työoikeuteen ja henkilöstöasioihin vihkiytynyt helsinkiläinen asianajaja ja Dottir Asianajotoimiston osakas. Hän on työskennellyt koko uransa nimenomaisesti työnantajien kanssa – alussa työmarkkinajuristina työnantajaliitossa, sitten noin 7 vuotta tunnetun liikejuridiikkaan erikoistuneen perinteisen asianajotoimiston työoikeuspraktiikassa ja vuoden 2019 alusta lukien nuoren ja voimakkaasti kasvavan Dottirin osakkaana ja työoikeuspraktiikan vetäjänä.  

Samuel inhoaa vastakkainasettelua tilanteessa, jossa siitä on molemmille osapuolille enemmän haittaa kuin kummallekaan hyötyä. Siksi hän ilmoittaa tavoitteekseen lisätä osapuolten ymmärrystä juridisista pelisäännöistä ja toistensa intresseistä. Onneksi juridiikan tuntemus tekee tarpeettomaksi osan riidoista, koska kaikissa ei ole kyse mielipiteestä tai näkemyksistä – faktat kannattaa tuntea ja neuvotella vasta siltä pohjalta. Samuel haluaa rohkaista esihenkilöitä käyttämään niitä mahdollisuuksia, joita laki tarjoaa. Hän uskoo, että myös työntekijäpuolella vaikeatkin päätökset on helpompi hyväksyä kun asiat tehdään oikein ja toista osapuolta kunnioittaen, ja kommunikoidaan hyvin.  

Samuel on jo 15 vuotta avustanut työnantajia erilaisten arkisten asioiden ja toisinaan myös vaikeiden muutos- ja erimielisyystilanteiden hoitamisessa. Osa tästä työstä on ollut puhtaan juridista neuvontaa, osa erilaisissa neuvotteluissa avustamista ja osa työnantajien puolustamista oikeudenkäynneissä, joissa toinen osapuoli on väittänyt työnantajan toimineen väärin. Tämä tausta antaa vankan pohjan myös aihepiiriä koskevan koulutuksen pitämiseen. Myös koulutuksia hän on pitänyt paljon.  

Kansainvälisiä asianajaja-rankingeja tekevät Chambers & Partners, Legal500 ja Who’s Who Legal ovat jo vuosia nostaneet Samuelin yhdeksi Suomen parhaista työoikeuteen erikoistuneista asianajajista. Aivan erityisen ylpeä hän kertoo kuitenkin olevansa viime aikaisesta työstään Dottirilla, jossa he ovat onnistuneet kasvattamaan lyhyessä ajassa varsin laadukkaan ja edelleen kasvavan tämän ajan ilmiöissä kiinni olevan työoikeuspraktiikan.  

johdon ja esihenkilöiden valmentaja, sertifioitu Business Coach, KTM | Invenie Oy

Kaisa Uurtamo

Kaisalla on 20 vuoden monipuolinen liiketoimintakokemus sekä pitkä kokemus johto- ja esihenkilötehtävistä. Kaisa on valmentanut lukuisia johtajia, esihenkilöitä ja tiimejä niin globaaleissa kuin paikallisissakin organisaatioissa uudistumaan ja kehittymään. Kaisa on sertifioitu Business Coach ja hän valmentaa johtajia myös heidän henkilökohtaisessa kasvussaan. Aiemmin työurallaan hän on työskennellyt erilaisissa kaupallisissa johto- ja asiantuntijatehtävissä, konsultoinnissa sekä henkilöstön kehittämisen parissa.

Valmentajana Kaisan vahvuuksia ovat osallistava ote, laaja-alainen ymmärrys erilaisista johtajuuteen ja esihenkilötyöhön liittyvistä haasteista ja vahva asiaosaaminen. Kaisan mielestä jokaisen esihenkilön kannattaa panostaa oman johtajuuden ja esihenkilötyön kehittämiseen, sille se tuo sekä itselle, omalle tiimille että koko organisaatiolle kestävää kasvua.

 

 

yritysvalmentaja, toimitusjohtaja, Balentor Oy

Pekka Järvinen

Omistautuneet ihmiset ja tiimit löytävät ratkaisut vaikeissakin tilanteissa

Pekka on ollut perustamassa ja rakentamassa oman alueensa johtavaksi toimijaksi kasvanutta Balentor -yritysryhmää ja sen myötä päässyt työskentelemään useiden erilaisten organisaatioiden ja ihmisten kanssa. Hän on työskennellyt näköalapaikalla useiden world class -yritysten sekä pk- ja kasvuyritysten kanssa sekä julkisen sektorin organisaatioiden kehittämisen parissa.

Pekan saa innostumaan henkilöstön ja asiakkaiden onnistumiset sekä toimivien ja vaikuttavien ratkaisujen rakentaminen eri tilanteisiin. Balentorilla he ovat kehittäneet strategialähtöisen kehittämisen metodin, jota he syventävät edelleen.

Development Manager, CSC

Topi Litmanen

Kun teknologia mullistaa aloja, oppimisen ohjaamisessa tarvitaan uusia työkaluja

Data auttaa, mutta avainasemassa ovat ihmiset, jotka pystyvät tekemään ratkaisuja tiedon pohjalta. Topi on taustaltaan oppimisen tutkija ja kasvatustieteen tohtori, ja häntä kiehtovat teknologian mahdollisuudet oppimisen tukemisessa.

Topi työskentelee CSC:n kehityspäällikkönä. Tätä ennen hän toimi oppimisteknologiayritys Clanedin pedagogisena johtajana ja hänellä on yli kymmenen vuoden kokemus digitaalisten oppimisratkaisujen parissa. Topi on kehittänyt oppimisanalytiikkaa hyödyntäviä ratkaisuja ja auttanut organisaatioita niiden käyttöönotossa Suomessa ja ympäri maailmaa.

diversiteetin ja inklusiivisuuden asiantuntija

Salla Gantsi

Salla on diversiteetti & Inklusiivisuus spesialisti. 25 vuoden työkokemuksensa ansiosta hänestä on tullut monialaosaaja ja ansioitunut liiketoiminnan konsultti. Salla on tehnyt palkitun Henley MBA lopputyön vuonna 2019 tutkimalla sosiodemografisen monimuotoisuuden vaikutusta johtoryhmien suorituskykyyn. Hän on yksi arvostetuimmista diversiteetin syvällisempää ymmärtämistä erityisesti johtoryhmäkontekstissa edistävistä henkilöistä Suomessa.

Salla puhuu avoimesti Suomessa myös monimuotoisuuden haasteista ja pyrkii ymmärryttämään monimuotoisuutta myös sen mittaamisen oikeellisuuden kautta. Hän haastaa monimuotoisuuteen liittyviä olettamuksia ja popularisoituja tutkimuksia. Yrityksensä Gantsi Consulng Oy:n kautta hän haluaa kehittää inkluusioisen yrityskulttuurin mittaamista ja ymmärrystä. Salla onkin tuottanut inkluusioisuudesta asiantuntijamateriaalia ja suomen kielelle tulkittua tutkittua tietoa.

Salla on akateemisen tutkimuksen lisäksi nähnyt myös ne haasteet ja karikot, joita kansainväliset tiimit ja niitä johtavat tahot kohtaavat. Merkittävät alavaihdot ovat rakentaneet hänen kyvykkyyttänsä auttaa erilaisia yrityksiä ja ymmärtää liiketoimintaa usealta eri näkökulmalta. Muutosjohtamisesta inkluusion edistämisessäkin on pitkälti kysymys. Muutosta on helpompi johtaa, kun ymmärtää riittävän syvällisesti, mistä ollaan lähdössä ja mihin ollaan menossa.

Sallan nettisivut: https://www.gantsi.fi

Tutustu kaikkiin Profession koulutuksiin ja tapahtumiin täältä, joihin valitsemme aina parhaat kouluttajat ja puhujat. 

henkilöstöanalytiikan sanansaattaja, Saratiikka

Jaana Saramies

Jaanan pitkä historia taloushallinnosta, erityisesti controller-tehtävistä, luo vankan pohjan hänen osaamiselleen. Taloudelliset luvut ovat usein yksi vahvimmin organisaatiota ohjaavista voimista, mutta Jaanan näkemyksen mukaan nuokin luvut johtuvat henkilöstöstä. Tämän vuoksi Jaana näkee henkilöstö- ja taloustiedon yhdistämisessä valtavaa potentiaalia.

HR-tiedolla johtamisella, henkilöstöanalytiikalla ja tiedolla johtamisen kulttuurilla rakennetaan uudenlaista vaikuttavaa johtamista. Jaanan mukaan henkilöstöanalytiikassa ja HR-tiedolla johtamisessa on mahdollisuus tuottaa kestävää kilpailuetua – ja juuri tätä Jaana haluaa koulutuksissaan tuoda esiin. Valmennuksista hyötyvät niin henkilöstöanalytiikkaa aloittelevat kuin jo pidemmälle ehtineet organisaatiot. Osallistujat kehuvat Jaanaa erityisesti innostavasta ja käytännönläheisestä lähestymistavasta.

Jaana on myös kirjoittanut Maria Törnroosin kanssa ensimmäisen suomalaisen tietokirjan henkilöstöanalytiikasta. Hän valmentaa ja konsultoi HR-tiedolla johtamisen mahdollisuuksista ja henkilöstöanalytiikan toteuttamisesta yrityksensä Saratiikan kautta.

Jaana on kerryttänyt osaamistaan Suomen suurimpien työnantajien palveluksessa, esim. Helsingin kaupungilla HR-tiedolla johtamisen ja henkilöstöanalytiikan projektipäällikkönä sekä Terveystalon HR-kehityspäällikkönä ja HR-data-analyytikkona. Saratiikan asiakkaista löytyy niin julkishallinnon tahoja kuin yrityksiä eri toimialoilta.

Jaanan mottona on: “Vain jaettu tieto on valtaa.”

asianajaja, OTM VALO Partners Asianajotoimisto Oy

Alexa Kavasto

Alexa Kavasto on työoikeuteen erikoistunut asianajaja, jolla on rautainen substanssiosaaminen työoikeuden alalta. Hän on kirjoittanut useita työoikeudellisia julkaisuja ja tietokirjoja. Niissä on käsitelty erityisesti työntekijän terveydentilaan ja työkykyyn liittyviä teemoja, joita Alexa myös väitöskirjassaan tutkii. Alexa kouluttaa jatkuvasti yritysten johtoa, esihenkilöitä ja henkilöstöhallintoa työoikeuden keskeisistä aiheista omalla suorasanaisella ja viihdyttävällä otteellaan. Alexa on saanut poikkeuksetta erinomaista palautetta puheenvuoroistaan.

työoikeusjuristi, litigaattori & erinomainen kouluttaja, Vestra

Annukka Palm

Annukka on Vestran osakas, työoikeusjuristi ja litigaattori, joka on avustanut pitkäaikaisia asiakkaitaan jo yli 20 vuoden ajan monenlaisissa työoikeuden kiemuroissa. Pakollisista henkilöstösuunnitelmista ja syrjintään liittyvistä teemoista Annukka on luennoinut jo yli 10 vuoden ajan. Vaikeat juridiset kysymykset ja työpaikkojen haastavien tilanteiden ratkominen saavat Annukan innostumaan – työoikeus on aina elämänmakuista työtä!

Iso osa Annukan työstä kuuluu riidanratkaisuun eri tuomioistuimissa. Hän hoitaa pääasiassa työsuhdeasioihin ja   toimitusjohtajasopimuksiin liittyviä erimielisyyksiä, sovintoneuvotteluja, oikeudenkäyntejä, työrikosoikeudenkäyntejä sekä sovittelumenettelyjä.

Annukalla on laaja kokemus erilaisten, usein strategisesti merkittävien organisaatiomuutosten ja yrityskauppojen jälkeisten harmonisointihankkeiden läpiviennistä, yhteistoimintaneuvotteluista, vaikeista työsuhteen päättämistilanteista sekä toimitusjohtajasopimuksiin liittyvistä asioista. Työoikeudellisen dokumentaation laatiminen, työlainsäädännön ja työehtosopimusten tulkinta, pakolliset henkilöstösuunnitelmat, työaika-asiat ja palkitsemiseen liittyvät työoikeudelliset kysymykset ovat myös osa hänen arkipäiväänsä – tavoitteena välttää riitoja.

Annukka puhuu liiketoimintalähtöisen HR:n puolesta, ja pyrkii löytämään pykäläviidakosta suoraviivaisia neuvoja. Annukka on erinomainen neuvottelija ja pidetty kouluttaja.

VTM, rekrytoinnin asiantuntija | Gofore

Satu Matinlauri

Sadulla on yli 15 vuoden kokemus rekrytoinnin asiantuntijatehtävistä. Valtaosan työurastaan hän on työskennellyt valtionhallinnon organisaatioissa vastaten rekrytoinneista kokonaisvaltaisesti sekä kehittäen organisaatioiden työnantajamielikuvaa. Puolustusvoimissa hän vastasi keskitetyn rekrytointiprosessin jalkauttamisesta ja laajensi osaamistaan rekrytoivan esihenkilön rooliin. Nykyisessä tehtävässään Goforella hän on tehnyt syväsukelluksen IT-alaan ja rekrytoi konsultteja etupäässä julkisen sektorin asiakasprojekteihin.

Rekrytoijana Satua ajaa eteenpäin ajatus parhaiden työyhteisöjen rakentamisesta. Palkitsevana hän kokee myös hyvien ehdokkaiden löytämisen vaikeasti täytettäviin tehtäviin sekä muutosagenttina toimimisen kohti sujuvampaa ja ehdokaslähtöisempää rekrytointia. Sadun kokemuksen mukaan ketteryys on omaksuttavissa oleva asenne ja toteutettavissa organisaation toimialasta riippumatta. Satu on valmistunut sosiaalipsykologiksi (VTM) Helsingin yliopistosta ja uppoutuu mielellään keskusteluihin ryhmädynamiikasta ja ajatteluamme ohjaavista asenteista.

HR Manager, Orion

Elina Tuisku

Elina on kokenut henkilöstöpäällikkö. Hän on pohjakoulutukseltaan oikeustieteen maisteri ja on työskennellyt sekä yritysmaailmassa että julkisissa organisaatioissa työsuhdeasiantuntijan ja henkilöstöpäällikön tehtävissä yli 15 vuoden ajan.

Elinalle tärkeää on tehdä busineksen tarpeita palvelevia ja arjessa toimivia työoikeudellisesti kestäviä ratkaisuja. Esiintyjänä Elina on innostunut ja osaa kuvata monimutkaisetkin asiat ymmärrettävästi ja selkeästi.

HR-ALAN VAIKUTTAJA, KOULUTTAJA & PUHUJA

Kaisa Seppälä

Kaisa on modernin henkilöstöjohtamisen ammattilainen, kouluttaja ja puhuja, jonka vahvuutena on monipuolinen osaaminen henkilöstöjohtamisen ja organisaatioiden kehittämisesssä. Kaisa työskentelee HR-alan start up-yrityksessä Notarecilla liiketoiminta- ja kasvujohtajana, sekä konsultoi monenlaisia kasvuyhtiöitä päivittäin kasvun, kulttuurin ja henkilöstöjohtamisen teemoissa. Hän on työskennellyt laajan asiakaskunnan parissa eri toimialoilla ja auttanut organisaatioita kasvamaan,  menestymään ja luomaan vahvan kulttuurin ja työympäristön.

Kaisa on myös intohimoinen kouluttaja ja puhuja, joka jakaa innostavasti ja käytännönläheisesti tietoa ja taitoja henkilöstöjohtamisen alalla. Hän on sparrannut ja kouluttanut lukuisia yrityksiä ja työyhteisöjä tehokkaaseen ja ihmislähtöiseen henkilöstöjohtamiseen, rekrytointiin ja työnantajabrändäykseen. Kaisa on palkittu myös Vuoden Rekrytoija -finalistina vuonna 2021.

työelämän muutosten ja johtamisen moniosaaja

Johanna Pystynen

Johanna uskoo tiedolla johtamisen ja inhimillisen logiikan voimaan. Vuodet henkilöstöjohtajana teknologiayritys Vincitillä opettivat, mitä menestyvän organisaation rakentaminen vaatii. Nyt Guidin yrityksen toimitusjohtajana Johanna kehittää tiiminsä kanssa Euroopan parhaaksi palkitun työpaikan käytännöistä ammentavia työkaluja, jotka auttavat organisaatioita menestymään muutoksissa ja muuttuvassa työelämässä. Johanna vaikuttaa myös hallituksissa ja on suosittu puhuja, joka innostaa niin HR:ää kuin liiketoimintajohtoa käytännönläheisellä otteellaan.

Monipuolinen HR- ja tekoälytaituri, Sofigate

Sonja Laurila 

Sonja on tehnyt monipuolisen uran HR:ssä ja HR-teknologioiden parissa, pääosin konsulttina. Hänellä on taustaa eri kokoisista organisaatiosta useilta eri toimialoilta. Hänen core-osaamistansa ovat HR-prosessit, HR-teknologiat ja muutosjohtaminen teknologiaprojekteissa. Sonja on koulutukseltaan aikuiskasvatustieteiden maisteri sekä IT-tradenomi. 

Sonjan intohimona on yhdistää teknologia ja HR käyttäjäystävällisesti. Advisorina Sofigaten Employee Experience (HR Tech) tiimissä Sonja työskentelee päivittäin AI:n kanssa. AI on ottanut paikkansa hurjaa vauhtia kehittyvänä osana moderneja HR teknologioita, mutta myös osana arjen työn rikastamista ja tehostamista.  

Pitkän linjan HR-ammattilainen | Senior Advisor, Sofigate

Johanna Lehtimäki

Johanna työskentelee Senior Advisor:ina Sofigatella tukien asiakasorganisaatioita HR:n teknologiahankkeissa hankinnasta käyttöönottoon, HR:n toimintamallien kehittämisessä ja muutosjohtamisessa sekä uusien teknologioiden, kuten AI:n haltuunotossa. Hän on työskennellyt mm. hankejohtajana ja projektipäällikkönä kansainvälisissä HR transformaatiohankkeissa ja eri teknologioiden käyttöönotoissa. 

Johanna on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja taustaltaan pitkän linjan HR-ammattilainen. 

Johannaa innostaa erityisesti työntekijäkokemuksen ja sujuvamman työn arjen kehittäminen liiketoimintalähtöisesti teknologian ja tekoälyn avulla. 

johtajakouluttaja & työn tekemisen uudistaja

Arto Miekkavaara

Arto Miekkavaara on johtajuusvalmentaja, joka on ollut perustamassa NeuroLeadership Instituten Suomen toimintoja. NLI on globaali edelläkävijä neurotieteiden soveltamisessa organisaatioiden ja johtamisen kehittämisessä.

Arto on toiminut 25 vuotta johtamisen ja organisaatioiden kehittämisen parissa ja hänen erityisosaamistaan on valmentava johtaminen ja coaching. Hän on toiminut lukuisilla toimialoilla, pääpainona asiantuntijaorganisaatiot.

Globaalisti hänen edustamansa NeuroLeadership Institute on alansa edelläkävijä, jonka asiakkaita on mm. kaksi kolmasosaa Fortune 100 yrityksistä. Arto on erityisen innostunut edistämään ihmisläheistä työelämää, jossa hyvinvointi ja kestävästi korkea suoritustaso linkittyvät saumattomasti. Tässä 15 vuoden paneutuminen sovellettuun neurotieteeseen on keskeisessä roolissa. Neurotiede tuo perinteisesti ”pehmeinä” pidettyihin ihmisasioihin kovan luonnontieteellisen näkökulman.

Voimavara- ja ratkaisukeskeisen muutoksen asiantuntija

Marika Tammeaid

Marika on työyhteisö- ja johtamisvalmentaja, jolla on pitkä kokemus julkisen sektorin organisaatioiden johtamisesta ja kehittämisestä.  Voimavara- ja ratkaisukeskeisen muutoksen asiantuntijana hän on erikoistunut lyhyiden ja pitkien oppimisprosessien rakentamiseen, muuttuvan työelämän teemoihin sekä kokeilulliseen toimintatapojen uudistamiseen. Erityisinä kiinnostuksen kohteina hyvinvointi- ja tuloksellisuus tietotyössä, itseohjautuvuuden edistäminen ja toimintatapojen kehittäminen

Marika on toiminut vuosia valtion johtaja- ja esimiestehtävissä sekä toiminnan laadun kehittämiseen tähtäävissä konsultointirooleissa Suomessa ja kansainvälisesti. Marika on yli kymmenen vuoden ajan kouluttanut coacheja, työnohjaajia ja johtajia mm. yliopistollisissa täydennyskoulutuslaitoksissa.

työyhteisö- ja johtamisvalmentaja, kehitysjohtaja, Itla-säätiö

kokenut HR-ammattilainen, partner, HR Plus Oy

Sari Mononen

Sari Mononen on HR Plus Oy:n partner ja kokenut HR-ammattilainen. Sarilla on yli 25 vuoden kokemus erilaisissa HR-rooleissa CHRO:sta HR Business Partner –rooleihin palvelu-, myynti-, konsultointi-, IT- ja ohjelmisto- sekä logistiikka-aloilla niin pienissä kuin suurissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat henkilöstöjohtaminen, projekti- ja muutosjohtaminen organisaation ja liiketoiminnan muutoksissa (mukaan lukien integraatioprojektit) sekä yrityskulttuurin rakentaminen johtajuuden kehittämisen avulla ja johtoryhmäyhteistyö. Sarin erityisosaamista on edellä mainittujen lisäksi HR-funktion rakentaminen ja kehittäminen. 

HR Plussalla Sari työskentelee erilaisissa HR-kehitysprojekteissa ja Interim HR -tehtävissä. Sarilla on useita sertifikaatteja, mm. Working Genius ja WorkPlace BigFive.  

Sari innostuu organisaatioiden ja johtajuuden kehittämisestä sekä erilaisten muutosten läpiviemisestä.  

toimitusjohtaja, HR Plus Oy

Markus Taina

Markus Taina on HR Plus Oy:n toimitusjohtaja. Hänellä on yli 20 vuoden johtamiskokemus, josta 12 vuotta kokemusta monikansallisten henkilöstö- ja projektiryhmien johtamisesta sekä yli 10 vuoden kokemus business-HR –rooleista. Markus teki MBA-lopputyönsä kestävää kilpailuetua edistävistä henkilöstökäytännöistä suomalaisissa organisaatioissa. Hän haastatteli työhön suomalaisia HR-johtajia.  

HR Plussalla Markus keskittyy muutosprojekteihin organisaatioissa. Hän on erityisen kiinnostunut strategisesta henkilöstöjohtamisesta, organisaation kehittämisestä ja muutosten hallinnasta henkilöstö- ja liiketoimintauudistuksissa, kansainvälisistä henkilöstöasioista, työsuhdeasioista, yritysostoista ja -integraatiosta.

Markusta on kuvailtu liiketoimintalähtöiseksi ja järjestelmälliseksi kuuntelijaksi, joka pysyy rauhallisena ja keskittyneenä haastavissa tilanteissa. Hän on määrätietoinen uudistaja ja muutosten edistäjä, joka saa energiaa lähes mahdottomista haasteista. 

henkilöstökokemuksen ja HR-konsultoinnin johtaja, Capgemini Invent

Sari Tomperi

Sarilla on yli 20 vuoden kokemus organisaatioiden ja muutosten johtamisesta. Hän on työskennellyt sekä kansallisten että globaalien yritysten ja organisaatioiden kanssa eri toimialoilla monikulttuurisissa ympäristöissä. Sari on toiminut linjaorganisaatiossa HR-johtajana ja vastannut tulevaisuuden osaamistarpeiden määrittelystä sekä niiden täyttämisestä niin työnantajakuvan rakentamisen ja rekrytoinnin avulla kuin osaamisen kehittämisen, johtamisen kehittämisen ja talent management -käytänteiden avulla. Hän on ollut rakentamassa ja jalkauttamassa niin talent pooleja, johtamiskoulutuksia kuin sisäisen liikkuvuuden lisäämiseksi tarkoitettuja ohjelmia.  

Tällä hetkellä Sari toimii kansainvälisessä konsultointiyhtiössä Capgeminissä johtajana ja vastaa  HR-konsultointiliiketoiminnasta Pohjoismaissa. Konsulttina hän on ollut suunnittelemassa ja tukemassa eri kokoisten yhtiöiden HR-transformaatioita aina henkilöstöstrategian laatimisesta uusien operatiivisten ja organisaatiomallien suunnitteluun, henkilöstöprosessien kehittämiseen ja erilaisten HR-järjestelmien käyttöönottoon sekä niiden hyödyntämiseen strategisessa henkilöstösuunnittelussa.  

Sarilla on hyvin käytännöläheinen lähestymistapa ja hän käyttää paljon käytännön esimerkkejä ja case-tapauksia. Hän on kouluttanut ja fasilitoinut satoja työpajoja ja koulutustilaisuuksia ja hän onkin innostava ja vuorovaikutteinen kouluttaja, joka kannustaa osallistujia keskustelemaan ja jakamaan omia näkemyksiään. 

Head of Talent Acquisition, Product Owner, OP

Anri Helokangas

Anri toimii OP Ryhmän teknologiaorganisaatiossa vastaten mm. työntekijäkokemuksesta, osaamisen kehittämisestä sekä kokonaistyövoimanhallinnan prosesseista. Anrilla on pitkä kokemus erilaisista HR-tehtävistä sekä strategisesta henkilöstösuunnittelusta ja siihen liittyvien prosessien luomisesta ja johtamisesta erilaisissa toimintaympäristöissä. Anrin erityisosaamista ovat moninaiseen työvoimaan vaikuttavat näkökulmat koko työvoimahallinnan elinkaaren osalta sekä datalla johtaminen.

pitkän linjan Power BI -asiantuntija, Ready Solutions

Juhani Salo

Juhani työskentelee konsulttina Ready Solutionsilla ja on koulutukseltaan YTM. Hänellä on usean vuoden kokemus BI-alalla, josta viisi vuotta Power BI on toiminut pääasiallisena työvälineenä. Juhanin on pitänyt alalla jatkuva uuden oppiminen – kouluttajana hän haluaa jakaa tätä osaamisen ja oivaltamisen iloa. Kouluttajana hän keskittyy selittämään auki ja havainnollistamaan aihetta. Vuosien varrella Juhani on osallistunut useisiin tietovarastoinnin ja raportoinnin projekteihin vaihtuvissa rooleissa. Konsulttina hänellä on kokemusta useilta eri aloilta kuten pankkisektorilta, lääke-, puu ja sahateollisuus sekä julkiselta sektorilta.

Hänen koulutuksissa on suuri paino käytännön tekemisellä. Pitkän Power BI -kokemuksen ansiosta Juhani kykenee taustoittamaan Power BI:n toimintoja ja kehityskulkuja. Juhanilla on useita sertifikaatteja – Power BI:sta hänellä on sekä vanhan että uuden mallin mukainen sertifikaatti. Juhani on toiminut Power BI -työskentelyn ohjaavana mentorina kollegoilleen ja hänet on myös palkittu työpaikallaan vuoden kouluttajana.

rohkean ja modernin HR:n sanansaattaja, ketterän HR:n pioneeri

Marjaana Murtomaa

Marjaana Murtomaa on kokenut HR-johtaja ja konsultti, jolla on liki 20 vuoden kokemus sekä kansainvälisissä että kotimaisissa asiantuntijaorganisaatioissa. Marjaana on työskennellyt itse sekä henkilöstöjohtajana että interim-johtajana ja konsulttina. Tämä antaa hänelle syvällisen ja monipuolisen ymmärryksen siitä, miten freelance-osaajien ja konsulttien käyttö voi tuoda organisaatioille joustavuutta, kustannustehokkuutta ja kilpailuetua. 
 
Marjaana on opiskellut Iso-Britanniassa korkeakoulututkinnot psykologiasta ja henkilöstöjohtamisesta, ja hän on suorittanut lukuisia täydennysopintoja mm. coachingista ja palvelumuotoilusta. Marjaana on rohkean ja modernin HR:n puolestapuhuja ja hän on juuri kirjoittanut käytännönläheisen oppaan HR-ammattilaisille. Marjaana on Suomen laajimman HR-yhteisön ylläpitäjä, missä hän toimii keskeisessä roolissa alan ammattilaisten verkostoitumisen ja tiedonvaihdon edistäjänä. Hänen laaja asiantuntemuksensa ja käytännönläheinen lähestymistapansa HR:n haasteisiin ovat tehneet hänestä arvostetun neuvonantajan ja mentorin muille HR-ammattilaisille. 
 
Marjaana ei pelkää haastaa perinteisiä ajattelumalleja ja tarjoaa konkreettisia, käytännönläheisiä vinkkejä, jotka auttavat osallistujia ottamaan rohkeita askeleita kohti tehokkaampaa ja joustavampaa organisaatiota. 

Tutustu kaikkiin Profession koulutuksiin ja tapahtumiin, joihin valitsemme aina parhaat kouluttajat ja puhujat.