Skip to content
  • Viestintä & markkinointi
03/12/2019

Viisi syytä miksi tapahtumakumppanuus on vuoden tehokkain investointisi.

Tapahtuma on kustannustehokas ratkaisu verrattuna perinteiseen mediaan – ja ennen kaikkea investoinnin tuotto on helppo mitata. Tapahtumia on lähes yhtä monenlaisia kuin järjestäjiäkin. Tarjolla on kaikkea kymmenien tuhansien kävijöiden messuista aina tarkasti kohdennettuihin päättäjätapahtumiin. Päättäjätapahtumat ovat usein B2B-myynnin vauhdittamiseen hedelmällisimpiä.

Mitä tapahtumakumppanuudella päättäjätapahtumassa oikein tarkoitetaan ja miksi investointi kumppanuuteen kannattaa?

Päättäjätapahtumat toimivat alan asiantuntijoille kehitysfoorumina, jossa pääsee kuulemaan alan trendeistä, verkostoitumaan ja oppimaan uutta. Tapahtumien teemat ovat tarkoin mietitty ja rajattu, jotta paikalle saadaan juuri oikeat päättäjät – Kyse on siis usein kutsuvierastilaisuudesta alan ydin porukalle.

  1. Lämpimät liidit. Tapahtumakävijät ovat päättäjäasemassa olevia henkilöitä, jotka ovat raivanneet kalenteristaan tilaa keskittyäkseen päivän teemoihin. Sen sijaan, että myyjä käyttää aikaa kylmäsoittoihin, tapaamisten bookkaamiseen ja asiakkaille ajamiseen, tapahtumassa he kohtaavat asiakkaat kerralla innostavassa ympäristössä. Tapaamiset ovat usein sovittu toiveidenne pohjalta järjestäjän toimesta ennalta, joten myyjät voivat keskittyä vain olennaiseen.
  2. Merkittävät kohtaamiset. Asiakassuhteiden syventäminen ja merkittävät kohtaamiset ovat tapahtumien ydin. Digiaikana face-2-face kohtaamisten merkitys korostuu. Puhelin, Teams tai Skype -keskustelut ovat myyjille usein ajankäytön kannalta järkevin ratkaisu, mutta aito kohtaaminen jättää kuitenkin todistetusti paremman muistijäljen, luo henkilökohtaisemman sekä luottamuksellisemman suhteen.
  3. Vaikuttaminen & Tunnettuus. Tapahtumakumppanina sinulla on mahdollisuus päästä vaikuttamaan vaikeasti tavoitettaviin kohderyhmiin suoraan. Riippuen asettamistanne liiketoiminnan tavoitteista, voitte valita teille parhaiten sopivan vaikuttamisen keinon: puheenjohtajuus, asiakascasen esittely tai workshop tapahtuman ohjelmassa. Esimerkiksi uutta monimutkaista tuotetta lanseeratessa pienryhmälle vedetty workshop on toimiva ratkaisu, kun taas tunnettavuuden lisäämiseen onnistuneen asiakascasen esittely on usein tehokkain keino.
  4. Kohdennettu näkyvyys. Tapahtumakumppanina brändisi näkyy kaiken tapahtumamarkkinoinnin yhteydessä ennen tapahtumaa, sen aikana ja jälkeen. Hukkakontaktien sijaan viestisi tavoittaa monikanavaisesti haluamasi päättäjät ja vaikuttajat kohdennetusti ja brändisi profiloituu alan edelläkävijöiden joukossa.
  5. ROI. Kun mittaat tapahtumainvestoinnin tulokset, huomaat helposti tehneesi hyvän päätöksen. Tapahtuma on kustannustehokas ratkaisu verrattuna perinteiseen mediaan. Pienellä investoinnilla saat vaikuttavia tuloksia aikaan ja ennen kaikkea investoinnin tuotot on helppo laskea – ennalta sovitut tapaamiset valitsemisiesi päättäjien kanssa ja sitä kautta lopulta solmitut diilit.

Parhaimmillaan tapahtumakumppanuus on vuoden tehokkain investointisi. Tutustu Profession päättäjätapahtumatarjontaan täällä ja ota yhteyttä, niin mietitään teille sopivin kumppanuuspaketti!

Aiheeseen liittyviä kirjoituksia