Skip to content

Mika Ruokonen

kirjailija & VP, Futurice

Mika on digitaalisen liiketoiminnan pitkän linjan ammattilainen, jolla on laaja-alainen kokemus digitaalisesta murroksesta, digimediasta, digimarkkinoinnista, verkkokaupasta sekä ohjelmistoliiketoiminnasta.

Hän on uransa varrella ollut mm. tulosyksiköiden vetäjänä, strategia- ja liiketoimintakehityksen rooleissa, myynti- ja markkinointirooleissa, konsulttina sekä erilaisten monialatiimien esihenkilönä.

Mikan intohimona on kääntää tekniset innovaatiot kuten data ja tekoäly yrityksille uusiksi liiketoiminnoiksi ja kasvun lähteiksi, samoin organisaatioiden johtaminen teknologiadisruption aikana.

Mika on kauppatieteiden tohtori Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta ja hänen kirjansa ”Biteistä bisnestä – digitaalisen liiketoiminnan käsikirja” julkaistiin Docendon toimesta vuonna 2016. Mika valmistelee parhaillaan uutta kirjaa datan ja tekoälyn kaupallisista ulottuvuuksista.