- Asiakaspalvelu
Me kysyimme – lähes 200 asiakaspalvelun päättäjää ja asiantuntijaa vastasivat näin
Sinun äänesi on arvokas, kiitos siitä! Kyselyn perusteella nämä ovat suurimmat trendit ja haasteet alan tulevaisuudessa
Vastaajina toimivat asiakaspalvelu-, avainasiakas, asiakaskokemus-, Contact center-, palvelu- ja myyntijohtajat (70 %) ja muut alan ammattilaiset ja asiantuntijat (30 %) sekä julkiselta että yksityiseltä sektorilta ympäri Suomen.
Jotta asiakkaiden palvelu voitaisiin hallita menestyksellisesti ja pystyisimme kukoistamaan kokemuksen ja automaation aikakaudella, tärkeinä näkökulmina pidettiin seuraavia teemoja:
1. Tehokkuus ja nopeus
2. Palvelun laatu
3. Digitalisaatio – ohjelmistorobotiikka ja tekoäly
4. Paikkariippumattomuus
5. Ketteryys, joustavuus ja helppous
6. Tavoitettavuus ja kattavuus tasapuolisesti
Eniten apua ja tuoreita näkökulmia kaivattiin seuraaviin ydinkysymyksiin:
- Asiakkaan kohtaaminen ja kuuntelu – kuinka saada yhteistyötä tekevien tuntosarvet herkemmäksi asiakkaan tarpeiden tunnistamisessa?
- Uudet vaikutus- ja tiedotuskanavat sekä niiden vaikutusten todellinen seuranta – miten asiakkaiden palvelu saadaan asiakasystävällisemmäksi ja sujuvaksi AI:tä hyödyntäen?
- Tiedonkeruu asiakaspalvelutilanteiden aikana ja tämän tiedon hyödyntäminen – mihin tietoa voi helposti kerätä kaikkien nähtäville tietoturva säilyttäen?
- Digitaalinen asiakaspalvelu – miten luoda luottamus ja yhteys myös tunnetasolla asiakkaaseen, jota ei kohtaa kasvotusten?
Yllä olevien teemojen pohjalta lähdimme rakentamaan uutta Asiakaspalvelu Forum 2020 -tapahtumaa. 1.–2. syyskuuta meren äärelle ja yritysmaailman ytimeen, Espoon Keilarantaan, rantautuva tapahtuma kokoaa yhteen asiakaspalvelun ja -kokemuksen johtajat ja asiantuntijat ympäri Suomen. Käsittelyssä on alan trendit ja tulevaisuuden suuntaviivat huippupuhujien johdolla.
Tule rohkeasti mukaan, me autamme sinua olemaan se osaavin tyyppi ja tulevaisuuden menestyjä. Olisi mahtava nähdä sinutkin mukana 😊 Ilmoittaudu mukaan täällä.