Pekka Hard
laatujohtaja, Attendo
”RAI voi tehdä asiakkaiden arjesta ja hoitajien työstä entistä merkityksellisempää, kun se kasvaa teknisestä työkalusta aidoksi osaksi päivittäistä arkea.”
Aiemmassa tehtävässään sotealan konsulttina Pekka on kehittänyt ja arvioinut, miten asumispalveluiden laatua ja vaikuttavuutta voitaisiin vertailla. Kansainvälisesti tutkittu ja käytetty RAI vakuutti. Se sisälsi keskeiset elementit tulosten, vaikuttavuuden ja tavoitteiden mittaamiseen.
Laatujohtajan työssä jatkuva kehitys on ytimessä – kulttuurin rakentaminen, muutosjohtaminen ja motivointi ovat keskeisiä haasteita.
”RAI ei saa jäädä irralliseksi, vaan sitä tulee hyödyntää laajasti sekä yksilö- että organisaatiotasolla. Sen tuottama tieto nivoutuu parempaan asiakaskokemukseen ja vie laadun uudelle tasolle.”