Kati Kalliomäki
viestintäjohtaja, Verohallinto
Kati Kalliomäki ryhtyi johtamaan Verohallinnon viestintää vuoden 2019 alussa, kun erityisesti someviestintä oli jo hyvällä tiellä kohti hyvää mainetta. Seuraavat vuodet ovatkin olleet vahvaa some-yhteisöjen ja niiden toiminnan kasvua Verohallinnossa, joka on saanut toimia erityisesti julkishallinnon viestinnän esikuvana laajemminkin. Huomiota on tullut myös bisnesmaailmassa ja niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin.
Vauhtia ja pohjaa vuorovaikutteiseen viestintään on tuonut Katin mukaan Verohallinnon pitkä tie asiakaslähtöisyyden edistämisessä. Varsinaisen sinetöinnin oikealle suunnalle antoi koko Verohallinnon järjestäytyminen asiakkuuksien mukaisesti.
Katin mielestä on mielenkiintoista, miten asiakaslähtöisyys ja asiakaslähtöinen viestintä pystyy mukautumaan nyt aikana, jolloin julkiset palvelut pakostakin vähenevät, ja ihmisten oletetaan hoitavan asiansa entistä enemmän itse. Hän uskoo, ettei peli ole menetetty, vaikka itse substanssi voisi olla vaikeaa viestittävää ja osin luotaantyöntävääkin.
Vaikeista aiheista Katilla on pitkää kokemusta työeläkealan viestinnästä ja vakuutus- ja finanssialan journalistisista töistä.
Tutustu kaikkiin Profession koulutuksiin ja tapahtumiin, joihin valitsemme aina parhaat kouluttajat ja puhujat.