Ilari Viippola
Muutosjohtaja, sisältöstrategi ja brändiviestijä; ScrumMaster ja fasilitaattori.
Ilari on yli 20 vuoden työkokemuksen aikana ollut mukana lukuisissa uusien työskentelymallien rakentamisprojekteissa eri puolilla suomalaista mediamaailmaa. Hän on johtanut niin markkinointitoimistojen ketterien toimintamallien edistämistä kuin konsultoinut lukuisia suomalaisia yrityksiä modernin digimarkkinoinnin haltuunotoissa. Lisäksi hän on käytännössä toteuttanut digimarkkinointia niin ketterästi kuin ei-niin ketterästikin.
Ilari innostuu puujalkavitseistä sekä vaikeasti määriteltävistä haasteista ja yrityskulttuureista, joissa on tunnistettu muutoksen tarve. Hän uskoo, että suomalaisen markkinoinnin tulisi edelleen kääntää ajatteluaan yrityksen tarpeista kohti kohderyhmän tarpeita, ja se onnistuu luontevimmin ketterän ajattelu- ja työskentelymallin avulla.
”Toiminnan muutoksen onnistuminen kiteytyy oman kokemukseni mukaan lopulta aina lopulta työskentelymalliin. Et voi muuttaa mitään merkittävää muuttamatta ensin omaa toimintaasi. Siksi mottonani on:
They always say,
Time changes things.
But,
You actually have to do it yourself.
– Andy Warhol – ”