Skip to content

Anna Kurkela-Vilén

Luova strategi ja vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri

Anna Kurkela-Vilén on työskennellyt somevaikuttajien kanssa jo yli kymmenen vuotta. Nykyisessä työssään Kubo Creative Agencyssa Kurkela-Vilén konsultoi asiakasyritysten markkinoinnin ja viestinnän strategiaprojekteja sekä brändiuudistuksia ja konseptoi ja tuottaa sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia niin B2B- kuin B2C-kohderyhmille. Vaikuttajamarkkinoinnin business managerina työskennellessään Kurkela-Vilén vastasi 150 somevaikuttajan verkoston liiketoiminnan ja kaupallisten ratkaisujen kehittämisestä. Hän on työskennellyt vuosia mediataloissa niin kaupallisissa, journalistisissa kuin kehitystehtävissä ja toiminut IAB:n Natiivimainonnan työryhmän puheenjohtajana. Koulutukseltaan hän on mediatuottaja (medianomi YAMK) ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntija (Dip. Digm.).

“Työni punaisena lankana on ollut kohta kahdenkymmenen vuoden ajan sisällöillä vaikuttaminen: kohderyhmää kiinnostavien sisältöjen luominen ja ihmisten ohjaaminen niiden pariin. Somevaikuttajia ajattelen yksilömedioina, joiden merkitys mielipiteisiin ja hankintapäätöksiin on tänä päivänä usein suurempi kuin journalistisilla medioilla ja mainonnalla. Eri kohderyhmiin vaikuttavien toimenpiteiden suunnittelussa mottonani toimii ajatus ‘Älä oleta, selvitä’. ”