Hyppää sisältöön
Tekoäly

Asiakaspalvelubotin rakentaminen tekoälyn avulla

Tässä koulutuksessa opit, miten suunnittelet, rakennat ja otat käyttöön oman tekoälyllä toimivan asiakaspalvelubotin, joka palvelee asiakkaitasi 24/7.

Ajankohta

11.2.2026

hybrid

Keilaranta 1, Espoo

Kun kilpailijat miettivät vastauksia, botillasi on jo ratkaisu.

Asiakaspalvelun maailma on murroksessa – oletko valmis pysymään mukana?

Asiakkaat vaativat nopeita ja personoituja vastauksia, mutta inhimilliset resurssit ovat rajalliset. Tekoälypohjaiset asiakaspalvelubotit tarjoavat ratkaisun, joka yhdistää tehokkuuden ja erinomaisen asiakaskokemuksen.

Asiakaspalvelubotin rakentaminen tekoälyn avulla -koulutuksen avulla parannat asiakaspalveluasi merkittävästi, sillä botti nopeuttaa vastausaikoja ja kasvattaa asiakastyytyväisyyttä tarjoamalla välittömiä ja tarkkoja vastauksia asiakkaiden kysymyksiin.

Samalla tehostat resurssien käyttöä vapauttamalla tiimisi aikaa keskittymään strategisesti tärkeämpiin tehtäviin, kun botti hoitaa toistuvat kyselyt automaattisesti.

Lisäksi saat kilpailuetua varmistamalla, että yrityksesi pysyy kehityksen kärjessä ja tarjoaa asiakkaillesi huippuluokan palvelua, joka vastaa nykypäivän odotuksiin.

Kenelle koulutus on suunnattu?

Olitpa asiakaspalvelupäällikkö, IT-asiantuntija, ohjelmistokehittäjä tai digimarkkinoija, tämä koulutus antaa sinulle käytännön työkalut ja ymmärryksen tekoälypohjaisten ratkaisujen hyödyntämiseen.

Osta liput

RAKENNAT

Toimivan botin yrityksesi tarpeisiin.

PARANNAT

Asiakaspalvelua ja asiakastyytyväisyyttä tehokkaasti.

TEHOSTAT

Resursseja automatisoimalla toistuvia tehtäviä.

YMMÄRRÄT

Eettiset ja tietoturvalliset tekoälyratkaisut.

    • Päivä 1

      Tervetuloa lähiosallistujat! Aamukahvi tarjolla

      Tervetuloa etäosallistujat! Sisäänkirjautuminen

      Miksi tekoälyä kannattaa hyödyntää asiakaspalvelussa?

      add_2 close
      • Tekoälyn rooli modernissa asiakaspalvelussa
      • Asiakaspalvelubottien hyödyt ja mahdollisuudet
      • Case-esimerkkejä onnistuneista toteutuksista

      Tauko

      Botin suunnittelu ja rakentaminen

      add_2 close
      • Käyttäjätarpeiden kartoitus
      • Dialogin ja vuorovaikutuksen suunnittelu
      • Brändin mukaisen äänensävyn määrittely
      • Ensimmäisen version kehittäminen
      • Yksinkertaisten vastausten ohjelmointi
      • Testaaminen ja virheiden korjaus

      Lounas

      Botin kehityksen syventäminen

      add_2 close
      • Monimutkaisempien ominaisuuksien lisääminen
      • Integraatio taustajärjestelmiin
      • Datan kerääminen ja analysointi

      Kahvitauko

      Tietoturva ja eettiset näkökohdat

      add_2 close
      • GDPR ja muut säädökset
      • Käyttäjien yksityisyyden suojaaminen
      • Vastuullinen tekoälyn käyttö

      Yhteenveto ja tulevaisuuden näkymät

      add_2 close
      • Botin julkaisu ja ylläpito
        • Käyttöönotto eri kanavissa (verkkosivut, sosiaalinen media)
        • Jatkuva ylläpito ja päivitykset
        • Asiakaspalautteen hyödyntäminen kehityksessä
      • Tulevaisuuden trendit tekoälyssä ja bottien kehityksessä
        • Ääniohjatut palvelut ja muut innovaatiot
        • Miten pysyä kehityksen kärjessä

      Kiitos! Koulutus päättyy

    Kouluttaja.

    Meillä on aina osaavimmat kouluttajat, jotka pitävät sinut pari askelta edellä.

    Anttu Koistinen

    Arvostettu tekoälyasiantuntija & toimitusjohtaja, CasvuGen

    Anttu Koistinen

    Ryhmäliput aina -10 % edullisemmin.

    Onnea! Olet tekemässä oikeaa päätöstä, kun tuot kollegasi myös oppimaan. Ryhmäliput on ostettavissa 3 hengen tiimeistä ylöspäin. Osta ryhmäliput suoraan verkkokaupasta tai kysy tarjousta ryhmätarjous@professio.fi tai p. 0400 949 099 (Johanna Niittula, Head of Sales).

    Kouluttaja, joka seisoo luokan edessä ja kouluttaa kuutta kouluttautujaa ja auttaa osaamisen kehittämisessä

    Satoja koulutuksia, mutta ei juuri sitä oikeaa?

    Ei hätää, se oikea löytyy kyllä. Räätälöi koulutuksesta teille sopiva kokonaisuus – Kaipaatko toista ajankohtaa, toteutusmuotoa tai sijaintia? Vai onko mielessäsi tietty aihealue, johon haluatte täsmäkoulutusta?

    Kysy lisätietoja tai tarjousta alta tai varaa suoraan tapaaminen, jossa kartoitetaan juuri teidän tarpeenne.

    Koulutusinfo.

    Jäikö jokin muu asia mietityttämään? Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät täältä.

    Kouluttaja, joka seisoo luokan edessä, osoittaa valkokangasta ja kouluttaa kouluttautujia

    Aina 360° osallistumistakuu.

    Vaikka missonamme on tehdä Suomesta maailman osaavin kansa, ulottuu yhteydet aina maailman ympäri.  Toteutetaanpa koulutus etänä verkon välityksellä, paikan päällä tai hybridinä, toteutustapa on muovattu kaikkiin toteutusmuotoihin soveltuvaksi eikä vuorovaikutuksellisuutta ole unohdettu. 

    Mietityttääkö jokin muu koulutukseen liittyen? Ei tekosyitä kouluttautumiselle, taklaamme ne kaikki. 

    Sini-valko sävyinen ja aurinkoinen kuva toimistorakennuksen avarasta käytävästä Espoon Keilarannassa

    Helppo tulla vaikka veneellä. ⚓️

    Keilaranta 1 A, 02150 Espoo

    Keilaranta 1 Business Park sijaitsee meren rannalla Espoon Keilaniemessä, lähellä Helsingin ydinkeskustaa. Länsimetron pysäkki ja taksiasema ovat kiinteistöä vastapäätä sekä autoille löytyy paljon parkkipaikkoja. Espoolaisille myös purjevene on mahdollinen. 😊