Skip to content

Piia Innanen

Palvelumuotoilun ja yhteiskehittämisen rautainen ammattilainen

Piialla on yli 25 vuoden käytännön kokemus käyttäjälähtöisestä kehittämisestä. Piiasta piti tulla koodari, mutta jo ensimmäisessä työpaikassaan käyttäjäkeskeinen suunnittelu ja ajattelumalli vei hänet mukanaan. Piia on aiemmin toiminut kansainvälisen teknologiayrityksen johtavana käyttökokemussuunnittelijana ja nykyään hän auttaa organisaatioita kehittämään sytyttäviä palvelukokemuksia Palvelumuotoilu Palon yrittäjänä ja toimitusjohtajana.

Piia hyödyntää palvelumuotoilua jokapäiväisessä työssään erilaisten organisaatioiden kanssa ja ammentaa niistä konkreettisia esimerkkejä koulutuksiinsa. Piia on kehittänyt sisäisiä palveluita ja työntekijäkokemusta mm. Nokian, Diakonissalaitoksen, Oulun yliopiston ja Oulun seudun työllisyysalueen kanssa.

Palvelumuotoilua Piia on soveltanut menestyksellä jo 12 vuoden ajan eri toimialoille suuntautuneissa kymmenissä kehittämisprojekteissa. Toimialayhteistyötä on kertynyt mm. teknologia-, sote-, kunta-, kirjasto-, rakennus-, koulutus-, ja järjestöaloilta. Erityisen lähellä Piian sydäntä on digitaalisten palveluiden kehittäminen. Tällä hetkellä Piian erityinen kiinnostuksen kohde on strategian luominen pelillisillä ja osallistavilla menetelmillä. Kouluttajana Piia saa positiivista palautetta käytännönläheisestä lähestymistavastaan ja selkeästä tavasta esittää monimutkaisiakin kokonaisuuksia. Piian työelämän missiona on luoda paloa parempien palveluiden muotoiluun.

Tutustu kaikkiin Profession koulutuksiin ja tapahtumiin, joihin valitsemme aina parhaat kouluttajat ja puhujat. 
Etsi koulutus & tapahtuma Ota yhteyttä