Lari Eteläniemi
AI-optimoinnin, -työkalujen ja perinteisen SEO:n edistäjä
Lari Eteläniemi toimii Hopkinsilla Head of AI -roolissa ja on yksi Suomen johtavista asiantuntijoista hakukoneoptimoinnin, tekoälyn ja konversio-optimoinnin rajapinnassa. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus digimarkkinoinnista sekä kymmenen vuoden tausta sovelluskehittäjänä ja liiketoiminnan kehittäjänä useista kasvuyrityksistä.
Lari on ollut keskeisessä roolissa kehittämässä Hopkinsin AI Visibility Metrics -mittaristoa, joka auttaa yrityksiä mittaamaan näkyvyyttään tekoälyn aikakaudella. Hän on toiminut konversio-optimointitiimin vetäjänä globaalissa kuluttajatuoteyrityksessä ja kehittänyt näkyvyyttä suomalaisille, eurooppalaisille ja kansainvälisille brändeille.
Larilla on vahva erityisosaaminen AI:n ja SEO:n yhteispelissä – siinä, miten tekoäly ymmärtää, tulkitsee ja priorisoi verkkosisältöjä. Hän haluaa kehittää alaa kohti tulevaisuutta, jossa näkyvyys ei perustu pelkkään sijoitukseen hakutuloksissa, vaan luottamukseen, asiantuntemukseen ja datan omistajuuteen.
Hän on esiintynyt asiantuntijana Paytrailin Verkkokaupan trendit 2026 -raportissa sekä Grand One AI Day 2025 -tapahtumassa, jossa hän puhui näkyvyydestä ja löydettävyydestä tekoälyaikakaudella. Lisäksi Lari on ollut podcast- ja webinaarivieraana useista aihepiireistä, muun muassa Capgemini On Pulse -podcastissa sekä Digital Commerce Finlandin webinaarissa, joissa hän on avannut tekoälyn vaikutusta hakukäyttäytymiseen ja digitaaliseen asiakaspolkuun.
Päivätyönsä ohella Lari kehittää verkkopalveluita ja on yksi ensimmäisistä Agentics Finlandin jäsenistä. Googlen Martin Splitt totesi hänestä toukokuussa 2025: “Finally someone who gets it!” – mikä tiivistää hyvin Larin ymmärryksen verkkonäkyvyyden tärkeimmistä periaatteista.
Tutustu kaikkiin Profession koulutuksiin ja tapahtumiin, joihin valitsemme aina parhaat kouluttajat ja puhujat.
Etsi koulutus & tapahtuma Ota yhteyttä